Strona główna biuletynu
Formularz wyszukiwania

Elektroniczny urząd

Załatwianie spraw - procedury

Wydział Komunikacji i Transportu
ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino, tel. 91-416-24-50, 91-416-42-76, 91-404-50-00 wew. 205

Wpis do ewidencji instruktorów / wykładowców

  1. PODSTAWA PRAWNA:
    1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami,
    2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji.
  2. WYMAGANE DOKUMENTY:
    1. Wniosek o wpis do ewidencji instruktorów/wykładowców (pobierz)
    2. Orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności instruktora - nie dotyczy wykładowcy
    3. Orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania czynności instruktora - nie dotyczy wykładowcy
    4. Dokument potwierdzający spełnienie warunku posiadania prawo jazdy (nie dotyczy wykładowcy):
      • kategorii A co najmniej przez okres 2 lat - dotyczy instruktorów osób ubiegających się uzyskanie uprawnienia do kierowania pojazdami, którzy uzyskują uprawnienia instruktora wyłącznie w zakresie prawa jazdy kat. A;
      • kategorii B co najmniej przez okres 2 lat - dotyczy instruktorów osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania pojazdami ubiegających się o uprawnienia do prowadzenia szkolenia w zakresie prawa jazdy kat. B;
      • kategorii B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D lub D+E odpowiednio do zakresu prowadzonych zajęć co najmniej przez okres roku oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami w zakresie prawa jazdy kat. B - dotyczy instruktorów ubiegających się o rozszerzenie uprawnień;
      • kategorii T co najmniej przez okres 2 lat - dotyczy instruktorów osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania pojazdami, którzy uzyskują uprawnienia instruktora wyłącznie w zakresie prawa jazdy kat. T;
      • kategorii B co najmniej przez okres 2 lat oraz pozwolenie na kierowanie tramwajem - dotyczy instruktorów ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania tramwajem;
    5. Kserokopię legitymacji instruktora - w przypadku rozszerzenia posiadanych uprawnień;
    6. Zaświadczenie o ukończeniu kursu dla kandydatów na instruktorów/wykładowców;
    7. Informację z Krajowego Rejestru Karnego potwierdzającą niekaralność za (ważna 6 miesięcy):
      • przestępstwo przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji,
      • przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub osobistej,
      • przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów,
      • prowadzenie pojazdu w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie po użyciu innego podobnie działającego środka,
      • przestępstwo umyślne przeciwko życiu i zdrowia,
      • przestępstwo przeciwko wolności seksualnej i obyczajności;
    8. Dowód uiszczenia opłaty za egzamin sprawdzający kwalifikacje instruktorów/wykładowców - zgodnie z tabelą nr 1 pobierz>>
  3. OPŁATY:
    1. 50 zł - opłata za wpis do ewidencji instruktorów/wykładowców
      Opłatę należy uiścić w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Gryfinie nr 28 1600 1462 1016 7989 6000 0030 za pośrednictwem Banków lub Poczty.
    2. Opłatę za egzamin na instruktora/wykładowcę należy uiścić na konto Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie na rachunek banku NBP o/o Szczecin 66 1010 1599 0055 9722 3100 0000.
    3. Za ewentualne upoważnienie 17,00 zł (opłata obowiązkowa tylko w przypadku upoważnienia przez właściciela innej osoby do załatwienia sprawy w urzędzie).
    Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie - Bank PEKAO S.A. I/O Gryfino nr 61 1240 3855 1111 0010 1241 6308 za pośrednictwem Banków lub Poczty.
  4. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
    Do 1 miesiąca po otrzymaniu od komisji egzaminacyjnej powołanej przez wojewodę, dokumentu potwierdzającego złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu sprawdzającego kwalifikacje.
  5. TRYB ODWOŁAWCZY:
    Od wydanej decyzji administracyjnej klientowi przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
    W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, iż takiej decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
  6. MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
    Kancelaria Ogólna, ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino (parter) lub Sekretariat ul. 11 Listopada 16D, 74-101 Gryfino (I piętro).
  7. UWAGI:
    Starosta składa wniosek o wyznaczenie terminu egzaminu dla kandydata na instruktora nauki jazdy. Kandydaci informowani są o terminie i miejscu egzaminu wyznaczonym przez przewodniczącego komisji egzaminacyjnej powoływanej przez wojewodę.
    Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami:
    Ewidencję instruktorów/wykładowców prowadzi starosta właściwy ze względu na miejsce ich zamieszkania, który:
    1. wpisuje instruktora/wykładowcę do ewidencji, w drodze decyzji administracyjnej, za opłatą oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej (opłata ewidencyjna będzie obowiązywała od dnia 04.06.2018 r. - art. 138 a cyt. ustawy o kierujących pojazdami);
    2. nadaje instruktorowi numer ewidencyjny / nadaje numer oraz wydaje zaświadczenie o wpisie do ewidencji wykładowców,
    3. odmawia wpisu do ewidencji, w drodze decyzji administracyjnej, w przypadku gdy osoba nie spełnia wymagań bądź została skreślona z ewidencji w związku z dopuszczeniem się rażącego naruszenia przepisów w zakresie szkolenia;
    Zgodnie z art. 33 ust. 3a i art. 38 ust. 3a ustawy o kierujących pojazdami Starosta, wpisując osobę do ewidencji instruktorów/wykładowców w zakresie prawa jazdy kategorii:
    1. A - wpisuje z urzędu uprawnienia do szkolenia odpowiednio w zakresie prawa jazdy kategorii AM, A1 i A2;
    2. B, C lub D - wpisuje z urzędu uprawnienia do szkolenia odpowiednio w zakresie prawa jazdy kategorii B1, C1 lub D1;
    3. C+E lub D+E - wpisuje z urzędu uprawnienia do szkolenia w zakresie prawa jazdy kategorii B+E oraz odpowiednio w zakresie prawa jazdy kategorii C1+E lub D1+E;
    4. B+E, C+E lub D+E - wpisuje z urzędu uprawnienia do szkolenia w zakresie prawa jazdy kategorii T;
    5. C+E posiadającą uprawnienia do szkolenia w zakresie prawa jazdy kategorii D oraz prawo jazdy kategorii D+E - wpisuje z urzędu uprawnienia do szkolenia w zakresie prawa jazdy kategorii D+E.
    Instruktor/wykładowca jest obowiązany:
    1. przekazywać staroście:
      1. numer ewidencyjny ośrodka szkolenia lub numer ewidencyjny innego podmiotu, w którym prowadzi szkolenie - najpóźniej do dnia rozpoczęcia prowadzenia zajęć,
      2. informację o zmianie danych, o których mowa w art. 33 ust. 3 pkt 2-5 ustawy w terminie 14 dni od dnia ich zmiany,
    2. do dnia 7 stycznia każdego roku przedkładać staroście zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w roku ubiegłym w warsztatach doskonalenia zawodowego;
    3. Obowiązek, przedłożenia staroście zaświadczenia potwierdzającego uczestnictwo w warsztatach doskonalenia zawodowego, nie dotyczy osoby, która uzyskała po raz pierwszy uprawnienia instruktora w tym samym roku, w którym byłaby obowiązana uczestniczyć w warsztatach doskonalenia zawodowego.
  8. KLAUZULA INFORMACYJNA RODO
    Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że:
    1. Administratorem danych osobowych jest Starosta Gryfiński ul. Sprzymierzonych 4, 74-100 Gryfino, tel: 91 415-31-82, e-mail starostwo@gryfino.powiat.pl.
    2. Inspektorem Ochrony Danych w STAROSTWIE jest Pan Leszek Morus, z którym można kontaktować się w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych kontakt@szczecinrodo.pl.
    3. Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz w stosownych przypadkach na podstawie art. 9 ust. 2 lit. g RODO w celu prowadzenia postępowania administracyjnego na podstawie przepisów prawa tj. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Podanie danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości załatwienia sprawy.
    4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, w szczególności: strony postępowania administracyjnego prowadzonego na podstawie ustawy Kodeks postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, podmioty działające na prawach strony ww. postępowaniach administracyjnych i ich pełnomocnicy, a także biegli oraz podmioty, z którymi zawarte zostały umowy powierzenia przetwarzania danych.
    5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa.
    6. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
      1. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO;
      2. sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;
      3. usunięcia danych, w zakresie wynikającym z art. 17 RODO;
      4. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO;
      5. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w zakresie wynikającym z art. 21 Rozporządzenia.
      6. przenoszenia danych, w zakresie wynikającym z art. 20 RODO;
      7. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych.
    7. Podanie przez Panią/ Pana danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w STAROSTWIE . Przy czym podanie danych jest:
      • obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
      • dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwości realizacji czynności urzędowych lub niezawarcie umowy.
    8. Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą przekazywane państwom trzecim.

data opublikowania: 2013-02-04 14:50:03
data ostatniej aktualizacji: 2025-09-09 09:31:02

Strona odwiedzona 6402 razy
Osoba odpowiedzialna za merytoryczne przygotowanie informacji: Edyta Celmer
Informacja wprowadzona przez: Wojciech Sztanga

  • e-Doręczenia
  • Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
  • Rezerwacja kolejki poprzez system internetowy w Wydziale Komunikacji i Transportu
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca
  • Nieodpłatna pomoc prawna
  • Inne bezpłatne poradnictwo
  • Dzienniki ustaw
  • Monitor polski
  • Baza Aktów Własnych
  • Komunikacja w języku migowym
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • Rejestr Informacji o Środowisku
  • WebEWID Powiat Gryfiński
  • Portal Mapowy - dystrybucja danych o budynkach
  • Budowlane_ABC
  • Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Gryfinie
  • Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gryfinie
  • Dom Pomocy Społecznej w Nowym Czarnowie
  • e-budownictwo Wypełnij wniosek online
  • Nie masz szybkiego internetu? Zgłoś zapotrzebowanie na internet.gov.pl
Pobierz Adobe Reader z www.adobe.com

Pobierz Adobe Reader
Program jest niezbędny do przeglądania
niektórych treści zawartych w serwisie.